Bytom      Chorzów      Gliwice      Katowice      Mikołów      Ruda Śląska      Świętochłowice      Tychy      Zabrze

Wtorek, 14. sierpnia 2018, Imieniny: Alfreda Maksymiliana Selmy
Szukaj: w zm. Czesław Miłosz
     esil.pl dla Ciebie: Prowadzisz własną firmę? Dodaj ją do naszego katalogu!
Strona główna: Wiadomości

» Kosmiczny sukces studenta Politechniki Śląskiej!

Kosmiczny sukces studenta Politechniki Śląskiej!

Gliwice, 22-09-2015

+ powiększ

Michał Biesiada z Wydziału Elektrycznego Politechniki Śląskiej odkrył dwie komety! Dokonał tego w ramach projektu nadzorowanego przez Karla Battamsa z NASA „Sungrazer Project”.

Michał Biesiada bierze udział w projekcie dopiero od listopada, a już ma na swoim koncie tak duże sukcesy. Pierwszego odkrycia dokonał w ubiegłym roku, a drugiego całkiem niedawno, bo 10 sierpnia tego roku. Na oficjalne potwierdzenie tego faktu trzeba było poczekać do początku września. Wtedy raport ostatecznie został zatwierdzony przez koordynatora projektu Karla Battamsa. Odkryte komety pochodzą z dość rzadkiej grupy Meyera i zostały oznaczone jako: Comet C/2014 (SOHO-2831) i Comet C/2015 (SOHO-2991).

Obserwowanie Układu Słonecznego możliwe jest m.in. dzięki wystrzelonemu w kosmos w 1995 roku obserwatorium Solar and Heliospheric Observatory (SOHO), będącemu wspólną misją agencji kosmicznej NASA i Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA). Dane, które pochodzą z sondy umieszczone zostają na specjalnie do tego stworzonej stronie internetowej, na której miłośnicy astronomii mogą poszukiwać komet w ramach projektu „SOHO Sungrazer”. Do tej pory dostrzeżono ich 3000, w tym aż 300 zostało odkrytych przez naszych rodaków.

Panu Michałowi gratulujemy i życzymy wielu komet na swojej drodze!

Skomentuj wiadomość »